CURS DE FORMACIÓ PER A TOTES LES EDUCADORES DE LES ESCOLES BRESSOL MUNICIPALS


IMG_20171010_181851Aquest curs 2017 – 2018 totes les educadores i educadors de les Escoles Bressol municipals d’Olot realitzen una formació conjunta, de 15h al llarg del curs, repartides en 5 sessions:  L’organització dels espais i els materials a l’escola bressol, a càrrec de  Marta Torras, i organitzat conjuntament amb l’Associació de Mestres Rosa Sensat.

En el curs es parlarà i s’aprofunditzarà sobre el paper de les educadores, l’organització del temps, els criteris per organitzar els espais de l’escola, com crear un ambient amable i respectuós amb l’infant, entre altres.

Aquestes formacions permeten continuar creixent com a professionals a tot l’equip, i treballar en una mateixa línia les quatre escoles bressol municipals.

En la primera sessió, que es va realitzar aquesta setmana a l’escola bressol del Morrot, la formadora va iniciar IMG_20171010_181943la reflexió en diferents temes per engegar aquest nou curs. Els temes tractats van ser: el somni d’escola, la missió, els valors, el concepte d’infant,  consensuar interpretacions i el paper de l’educadora.

Per treballar tots aquests temes es van intercalar exposicions conjuntes i treball en petit grup de diferents escoles, per tal de veure diferents punts de vista, i anar consensuant maneres de fer. I també treball per grups de la mateixa escola, per així aprofundir internament en cada equip.

IMG_20171010_181837

Com a reflexió final la formadora ens va deixar un text molt interessant sobre el paper del mestre, extret d’una entrevista a Tove Rasmussen al Diari 52a Escola d’Estiu Rosa Sensat: “per nosaltres (danesos) és molt important tenir clar que el professor ha d’estar al davant, al costat i darrera de l’alumne. T’ho explico: davant perquè ets el mestre i has d’explicar-li el que farà i manar fer una cosa o l’altra. Al costat perquè no n’hi ha prou amb explicar-ho, sinó que has d’iniciar les activitats amb ells perquè vegin com es fa. I el que tothom es deixa: darrera. Darrera vol dir que quan està fent aquella activitat te l’has de mirar, l’has d’analitzar, l’has d’ajudar i has de veure què li cal i què no li cal”.

IMG_20171010_182013IMG_20171010_181904