L’ESTONA DE L’ÀPAT A LES ESCOLES BRESSOL


menjador.1La vida quotidiana: L’estona de l’àpat

En la nostra cultura l’acte d’alimentar-se generalment es fa en grup, és un moment de trobada amb la família i/o amb els amics, i és un moment privilegiat per a les relacions amb els altres; per això, a l’escola bressol menjar amb un grup reduït pot facilitar la comunicació amb els infants.

Tal i com diu el currículum d’educació infantil 0-3, “la persona educadora ha de vetllar perquè l’hora de l’àpat sigui una activitat plaent i que estimuli el desenvolupament de l’Infant promovent les relacions afectives i els comportaments propis de la nostra societat”.

Per això des de les escoles bressol municipals d’Olot tenim cura d’aquest moment i hi reflexionem, ens organitzem per poder afavorir l’autonomia personal, facilitant als infants que exercitin les seves habilitats, oferint estris adequats i de proporcions ajustades, per exemple, gerres petites i trans­parents i gots de base ampla, també transparents per tal que els infants se serveixin aigua sense vessar-la, etc.Menjador (2)

Fruit de la reflexió a l’Escola bressol les Fonts, dinem en grups petits i per torns, ja que d’aquesta manera afavorim la creació d’un clima tranquil i relaxat per gaudir de l’àpat, evitant les esperes innecessàries, menjant en espais confortables i coneguts, evitar el soroll excessiu i les presses durant el procés.

Planifiquem i organitzem conscientment l’estona de l’àpat, per tal que l’adult pugui acompanyar l’Infant en tot un seguit d’aprenentatges encadenats: rentar-se les mans, parar taula, repartir pitets, el desenvolupament de l’àpat, l’endreça del material, tornar a rentar les mans, canvi de bolquers i migdiada.