RECURSOS EDUCATIUS S’ADAPTA AL CONFINAMENT.


El projecte «Recursos educatius» s’adapta al confinament

Un dels serveis que ofereix l’IME és facilitar que la societat civil (associacions, professionals, empreses…) i els organismes públics pugui oferir activitats educatives als centres dins l’horari lectiu, i alhora facilitar als i les mestres l’accés a aquesta oferta d’activitats i experiències (visites, tallers, xerrades, obres de teatre…). Això ho fem des del projecte «Recursos educatius»: un catàleg anual d’activitats, una plataforma de gestió de sol·licituds, i un acompanyament tècnic a organitzadors i centres durant tot el procés, des de la sol·licitud de l’activitat i fins a l’avaluació final.

Aquests dies, evidentment, aquest projecte s’ha vist totalment afectat. Fins al 3 d’abril, ha calgut suspendre 223 activitats sol·licitades i ja confirmades. I tot sembla indicar que, passat Pasqua, caldrà suspendre’n més. Sap molt de greu, perquè darrere hi ha mestres compromesos i compromeses amb l’educació, alumnes il·lusionats i il·lusionades, i persones i entitats que, des de fora del sistema educatiu, fan d’Olot una ciutat cada cop més educadora.

Ara bé: com que cal transformar la nova situació en oportunitats, ja hem començat a parlar amb les persones i entitats que organitzen activitats de «Recursos educatius» perquè mirin de transformar-les en activitats en línia. Si es manté la previsió que, al tornar de vacances de Setmana Santa, les escoles seguiran encara oferint propostes educatives no presencials, aquests «Recursos educatius online» seran una bona forma d’oferir als i les alumnes propostes educatives vinculades a Olot i a la Garrotxa.

A més a més, en la nostra societat cada cop més digitalitzada, aquestes noves propostes seguiran tenint sentit més enllà del confinament. I ens poden obrir la porta a possibilitats que fins ara no contemplàvem: webinars, gimcanes online, col·laboracions externes… Per això, avui més que mai, cal que treballem per eliminar tot tipus de fractura o bretxa digital en l’accés a les TIC. No serà un repte senzill, però quan abans ens hi posem, millor, oi que sí?