LES FAMÍLIES A L’ESCOLA BRESSOL


 

NOVES INICIATIVES EN LA RELACIÓ FAMÍLIA – ESCOLA

 

L’escola és l’entorn privilegiat on les relacions interpersonals són molt presents. És un lloc de trobada i d’interacció constant en el dia a dia, entre famílies, educadores i infants.

La relació creada i establerta entre l’escola i la família és d’enorme importància per a la petita infància. La influència que aquesta relació exerceix en el desenvolupament de l’infant és més significativa i transcendental del que se sol creure.

Aquests vincles són necessaris per donar un suport emocional ferm, que permeti als infants sentir-se confiats i segurs per fer els passos necessaris en la descoberta del món, tot sol·licitant ser guiats i acompanyats.

Creiem que l’escola ha de ser oberta, un espai de trobada respectuós, democràtic i participatiu que ofereixi moltes oportunitats i temps on les famílies puguin participar, intercanviar i compartir el valor dels moments quotidians. La família ha de ser conscient de l’enorme potencial que el seu fill o filla està a punt de desplegar. Ha de confiar en l’escola i en l’equip educatiu perquè és el terreny apropiat on fer-ho i al mateix temps sentir-se membres partícips, protagonistes, i fins i tot, transformadors, de la vida escolar. Participar i gaudir de les experiències i vivències de l’escola amb els seus fills i filles és la forma més bella d’implicació en el seu aprenentatge i la seva educació.

I és que, per a nosaltres, que les famílies participin de la vida escolar depèn en gran mesura de les facilitats que des de la nostra escola els posem a disposició però també de la seva predisposició a acompanyar noves iniciatives i a generar diàleg amb l’equip educatiu.

A l’Escola Bressol de Sant Pere Màrtir, al grup de Nadons, hem fet una sessió de massatge infantil dirigida per una de les mares de l’escola especialitzada en aquest camp. Ens ha explicat amb detall quina és la millor manera de fer un massatge al nadó.

Una estona on les famílies que han participat s’han deixat guiar, han connectat amb el seu fill/a a través de la mirada, el tacte, l’escolta, … reforçant el vincle afectiu. La nostra presència conscient, sense distraccions, amb la mirada amorosa posada en la mainada és la llavor de seguretat, confiança, de sentir-se estimat i respectat…

Ha estat un temps i espai únic per interaccionar, transmetre calma, tranquil·litat, confiança mútua, de donar i rebre, ajudant d’aquesta forma a estimular i enfortir els vincles afectius i d’escolta entre l’adult i el nadó i d’enfortir relacions entre l’escola i la família.