DESCOBRINT L’ENTORN AMB L’ESCOLA BRESSOL


El nostre barri

Sortir de l’escola i descobrir l’entorn més proper, gaudir de l’experiència de passejar relaxadament pel barri on tantes vegades hi passem de forma ràpida, veure la gent que hi viu, saludar, parlar, descobrir,… és una de les activitats que podem fer a final de curs amb els infants més grans de l’Escola Bressol.

Aprofitant que el sol ja escalfa i ens dona més energia que mai, els més grans de l‘Escola Bressol de Sant Pere Màrtir anem a visitar una de les botigues del barri: la PEIXATERIA. Dit així sembla una tasca poc atractiva per a un adult, però posem-nos en situació….: Som infants de dos a tres anys i avui ens disposem a sortir de l’escola amb la resta de companys/es i les educadores. Les escales són llargues i el repte de baixar-les i pujar-les és d’allò més atractiu. Emocionats comencem a baixar, al ritme de cada infant, tranquil·lament, observant cada detall que ens aporta una nova vivència. Veiem el cap de Sant Pere Màrtir; ens hem de parar i girar-nos per no perdre l’equilibri, les escales són petites i la barana molt alta, intentem agafar-nos. Malgrat la dificultat que té una baixada, ho fem amb el màxim d’entusiasme, ho fem decidits/des i valents/es, ens sentim capaços/ces, preparats/des per tot, sentim la llibertat que ens aporta l’autonomia i la confiança cap a un mateix i cap a la resta de companys/es. Mirem les pedres i plantes dels jardins, ens ajudem els uns/es als/es altres,  esperem a la resta del grup.

Hem arribat a la peixateria

– Bon dia! Que podem entrar?

– Bon dia, benvinguts/des – Ens diu la Míriam, la peixatera.

-Bon dia- Els nens i nenes van entrant.

– Fa olor de peix -Diu un.

Els ulls no paren de mirar enlaire, el taulell és alt i ens costa una mica veure l’expositor de peixos, intentem enfilar-nos, La Míriam ens dona una idea, enfilar-nos per grups damunt les cadires per poder  veure la gran varietat de peixos que té.

I també fa una altra cosa, agafa un lluç i l’aixeca per tal que tots el puguem veure.

– Mireu, sabeu què és?

– un peix!!

– Si, un peix que es diu lluç i pot ser gros o petit.

– I això?

– Un calamar!!

La Míriam ens ensenya un calamar molt gros i quedem súper parats, Té uns tentacles molt llargs.

I així, ens va mostrant cada un del peixos que té al taulell.

Ens fem una foto tots junts i li donem les gràcies per haver-nos explicat tantes coses i per l’experiència viscuda.

Tornem a l’escola, ens enfilem escales amunt, alguns/es prefereixen pujar gatejant per la part dels jardins entre rialles, esforç, il·lusió i coordinació arribem emocionats a l’escola.