Aquarel·les a l’Escola Bressol


La màgia de les aquarel·les a l’Escola Bressol

Una grup reduït d’infants, una taula amb papers, un pot de vidre amb una mica d’aigua, un pinzell i una paleta de colors d’aquarel·les seques. Sona música per deixar fluir els pensaments i navegar a través de la creativitat. L’infant explora, l’infant cerca el color per impregnar la seva capacitat artística en una cartolina blanca, intenta pintar tot apropant el pinzell a les aquarel·les i s ‘adona que no pot, no pinta, que el color d’aquestes no queda impregnat en ell, ni en el paper. Ho torna a intentar, observa l’entorn, busca la mirada de l’adult per tal que aquesta la guiï. Descobreix l’aigua, hi suca el pinzell i amb aquest pinta el paper. S’adona que és completament transparent, no pinta de color, pinta de mullena i desapareix quan s’asseca. Para, mira, pensa, observa, i com aquell que no vol, deixa que el pinzell moll toqui els cercles de colors de la paleta de pintures: Pinta de nou i observa  que un lleuger color rogenc queda impregnat damunt el paper. Amb entusiasme suca altra vegada dins l’aigua i aquest cop s’aferra al pot de vidre amb una mà com la solució al seu problema, com la solució a la seva pintura, l’aigua canvia subtilment de color i ara pinta amb aigua de color deixant totalment  de banda la paleta de pintures. El full en blanc passa a tenir un lleuger color i torna a sucar el pinzell a l’aigua. Un company observa el resultat, em mira, em demana resposta del que està passant, de la màgia d’aquella pintura. Amb un gest subtil li mostro que si l’aigua cau damunt els colors i passa el pinzell aquests pinten cada vegada amb un color una mica més viu. Observa, pinta, gaudeix, i mostra satisfacció del canvi de color de l’aigua i del canvi de color del seu espai blanc, els seus ulls brillen per la seva nova creació.

Crear a partir del no res, aprendre a partir de l’interès, motivació per descobrir, imitació, il·lusió, crea les bases per a futurs aprenentatges.

A l’ Escola Bressol de Sant Pere Màrtir apostem per les aquarel·les com un dels materials creatius, proporcionant un espai relaxat, amb llum natural i amb un grup reduït d’infants. Valorem un acompanyament on el silenci respectuós deixi lliure el pensament.