PREINSCRIPCIÓ


 

 

Què cal tenir en compte abans de fer la preinscripció:

  • Per inscriure un infant per primera vegada a una escola bressol, aquest ha de tenir com a mínim 16 setmanes a l’inici del curs escolar.
  • Les escoles poden admetre alumnes un cop començat el curs, sempre que tinguin com a mínim 16 setmanes.

Només es pot presentar una sol·licitud per infant per fer la preinscripció a les escoles bressol municipals d’Olot i a la del Departament d’Ensenyament (Sant Roc).

A la preinscripció s’hi poden indicar per ordre de preferència, peticions d’admissió en diversos centres (5 com a màxim)

Escola bressol Les Fonts

Escola bressol La Gredera del Morrot

Escola bressol Sant Pere Màrtir

Escola bressol Sant Miquel (no hi ha aula de nadons)

Llar d’infants Sant Roc

Consulteu el carrerer per saber quina zona educativa us correspon segons el vostre domicili.

Us podeu descarregar el document en PDF amb els criteris de puntuació, documentació i calendari de tot el procés.

Podeu fer la inscripció de forma telemàtica aquí o demanar cita prèvia per fer-la de forma presencial a l’Hospici.

Documentació obligatòria per fer la preinscripció: FOTOCÒPIA DEL DNI del pare, mare o tutor-a legal, i FOTOCÒPIA del llibre de família o certificat de naixement. I tota la documentació dels criteris que acrediteu.

Iniciar preinscripció AQUÍ

 

ORDRE DE LES SOL·LICITUDS:

Un cop finalitzat el procés de preinscripció s’ordenen les sol·licituds per puntuació obtinguda, aplicant per ordre en primer lloc els criteris generals i seguidament els complementaris, i es van assignat les places.
Els criteris que no s’acrediten en el termini establert per a la reclamació de la puntuació provisional no es consideren a l’efecte del barem.
Aquests criteris, i el barem de punts que tenen associat, permeten puntuar objectivament totes les sol·licituds d’admissió i ordenar-les. En les situacions d’empat que es produeixin després d’aplicar aquests criteris, l’ordenació de les sol·licituds afectades es fa per sorteig públic, d’acord amb el procediment que estableix l’Àrea de Cultura i Educació.
La puntuació obtinguda per a la primera petició es manté per a la resta de peticions.

Sorteig públic: en cas d’empat s’assigna a cada sol·licitud un número. El dia indicat en el calendari es fa el sorteig públic per determinar el número a partir del qual es fa l’ordenació de les sol·licituds que tenen la mateixa puntuació.

PREINSCRIPCIONS FORA DE TERMINI: Es podrà fer la preinscripció fora termini a l’Àrea de Cultura i Educació, que estarà condicionada a les places disponibles. Tindran preferència les sol·licituds presentades dins els terminis oficials.

MATRICULACIÓ:

Les famílies ha de formalitzar la matrícula dels infants admesos durant el període establert i el lloc indicat amb la publicació de les llistes d’admesos.
Qui presenta i signa la sol·licitud de preinscripció (pare, mare, o tutor/a legal) es responsabilitza de la sol·licitud i que les peticions consignades s’han fet amb l’acord de l’altre progenitor, si n’hi ha.

Per a formalitzar la matrícula cal presentar la següent documentació:
– Original i fotocòpia de la tarja sanitària de l’infant
– Original i fotocòpia del carnet de vacunacions on figurin les dosis de vacunes rebudes amb les dates corresponents.
En cas de no tenir el carnet de vacunacions s’ha de presentar el carnet de salut de l’infant o un certificat mèdic oficial on figurin les dosis de vacuna rebudes amb les dates corresponents. Si l’infant no ha estat vacunat per indicació mèdica o per altres circumstàncies, cal presentar un certificat mèdic oficial justificatiu.
– El DNI del pare/mare/tutor-a legal renovat amb la nova adreça, en el cas que no coincidís l’adreça amb la presentada a la sol·licitud de preinscripció.
– El DNI de l’altre progenitor, si no s’ha presentat a la preinscripció
– Original i fotocòpia del llibre de família (no cal si ja l’han dut amb la preinscripció)
– El número de compte corrent on domiciliar els rebuts.
– Si es vol demanar bonificació cal fer sol·licitud a l’Àrea de Cultura i Educació de l’Ajuntament d’Olot, i signar l’autorització per sol·licitar a l’Administració d’Hisenda el certificat d’imputacions.
Un cop passat el període de matriculació es podran admetre alumnes, si hi ha places vacants, fins el 30 d’abril de 2024.

LLISTA D’ESPERA
Tots els sol·licitants que no obtinguin plaça quedaran en llista d’espera. Aquesta llista es publica ordenada d’acord amb l’ordre de petició, la puntuació i el número de desempat.
Quan un centre té llista d’espera i es produeix una vacant com a resultat dels processos de matrícula, de confirmació de continuïtat dels alumnes o d’una baixa fins al 4 de setembre de 2023, aquesta vacant s’ha d’oferir, seguint l’ordre de la llista d’espera, als alumnes que no s’han pogut admetre inicialment.
Un cop iniciat el curs, totes les sol·licituds fora de termini s’inscriuran a continuació de la llista d’espera per ordre d’arribada. Excepte els nadons, que tot i que s’ordenaran per ordre d’arribada, si hi ha una plaça vacant entrarà primer el que tingui 16 setmanes.
Funcionament de la llista d’espera: En el moment que hi hagi una vacant es trucarà per ordre el primer de la llista.
Es trucarà al número que la família hagi indicat a la sol·licitud. S’intentarà un mínim de 3 vegades al llarg de la jornada laboral, entre les 8 i les 15h. Si la família segueix sense localitzar se li enviarà un correu electrònic amb confirmació de lectura perquè es posi en contacte amb l’Àrea de Cultura i Educació. Si al cap de 24 hores no ha contactat, es passarà a la crida de la següent família.
Tot allò que no quedi recollit en aquesta normativa, s’atendrà a la Resolució EDU/507/2023, del Departament d’Educació.